Venitul meu din afiliere din noiembrie 2023
Ce am făcut luna asta:
- am publicat 2 interviuri noi
Primul este cu Marian Tcaciuc despre BijuBOX, îl puteți citi aici.
Al doilea este cu Laura Sardescu despre Neakaisa, îl puteți citi aici.
- am început un nou site
Site-ul se numeste AI Caffe, l-am creat pe 18 noiembrie și este un newsletter simplu. Abonații vor primi un email săptămânal cu noutățile din inteligența artificială.
Cred că AI-ul va fi foarte folosit în viitor și pentru prima oară simt că am ajuns devreme într-un trend, deci am zis să profit de asta.
În acest moment apar zeci de știri săptămânale și e greu să ții pasul. Am vrut să fac un newsletter care selectează și simplifică aceste noutăți, încât toți abonații să fie la curent cu ce se întâmplă.
Site-ul e făcut cu Divi și momentan e o pagină cu un formular către ConvertKit.
Am vrut să continui cu MailChimp (ca pe Story Hub), dar nu mi-am dat seama cum să creez o nouă listă de abonați, așa că am căutat o alternativă. Iar, până acum, ConvertKit mi se pare mult mai rapid și mai ușor de folosit decât MailChimp.
Nu aveam planuri mari cu acest site. Nu pot să zic că sunt pasionat de inteligența artificială și nu eram sigur dacă peste 1 an voi mai avea despre ce știri să vorbesc în newsletter.
Dar am zis să încerc și să văd ce iese, că oricum nu aș avea mulți bani de pierdut (doar 65 lei, banii dați pe domeniu + host).
So, după ce am finalizat site-ul (mi-a luat câteva ore + stres că am vrut să renunț de vreo 3 ori) am creat o nouă adresă de email, m-am abonat la vreo 20 de newslettere AI în engleză și am început să scot cele mai importante știri de acolo.
Mai rămânea doar să mă gândesc la un design al email-urilor și un mod eficient de a selecta fiecare știre importantă zilnic.
M-am gândit să folosesc Notion și opțiunea de Toggle List pentru că mi s-a părut foarte ușor de folosit. Doar scriu titlul + o descriere scurtă (1-2 propoziții) pentru fiecare știre.
După ce am creat un template în ConvertKit și am ales primele noutăți pe care o să le trimit, aveam nevoie de oameni cărora să le trimit.
Așa că am făcut rapid un design în Photoshop și am postat despre AI Caffe în niște grupuri de Facebook despre business sau inteligență artificială, dar și pe profilul personal de LinkedIn.
Pe ambele platforme lumea părea încântată.
Lumea a început să se aboneze, iar primul email a fost trimis la sfârșitul lui noiembrie către 43 de adrese, cu 51,2% Open Rate și 14% Click Rate.
De atunci am mai postat de 2 ori pe Facebook și LinkedIn, iar în acest moment s-au abonat la newsletter 63 de persoane. Obiectivul pentru luna decembrie este să ajung la 100 de persoane abonate.
- am schimbat titlurile articolelor de pe site-ul de cadouri
Toate titlurile articolelor mi se păreau boring. „14 idei de cadouri pentru preot”, „27 idei de cadouri pentru frate”, „20 idei de cadouri pentru profesori”.
Nu ieșeau cu nimic în evidență față de restul căutărilor.
Așa că m-am gândit să mai adaug niște atribute și să văd cum evoluează CTR-ul. Mi-am dat drumul la vrăjeală creativitate și mi-am stors creierii pentru aceste titluri (creativitatea nu e punctul meu forte).
Am schimbat numele la 10 articole (care aveau un CTR mic), am așteptat 2 săptămâni și am comparat perioadele de 7 zile de dinainte schimbare și după. Rezultatul:
CTR-ul mediu de 1,7% a crescut la 2%. 3 articole au avut un CTR mai mic după modificări, iar 6 un CTR mai mare.
Am luat în calcul și posibilitatea că, a doua perioadă fiind mai aproape de sărbători, CTR-ul să crească natural.
Dar anul trecut în prima perioadă CTR-ul mediu a fost 10,9%, în timp ce în a doua perioadă a fost 10,6%.
Deci a fost un experiment reușit și pe 29.11 am modificat numele la majoritatea articolelor. Vedem peste câteva luni dacă a meritat sau nu.
- am verificat din nou articolele de pe site-ul de cadouri
Perioada cea mai bună a anului se apropia, așa că m-am gândit să mai fac curățenie prin articole.
Am verificat 10 cele mai populare articole din ultimele 7 zile și, dintr-un total de 211 produse, 159 erau in stoc, 51 aveau stoc epuizat, iar 1 avea link gresit. Not bad.
- am început să folosesc Todoist
Todoist este o aplicație de to do list (shocking). Am aflat de ea din videoul ăsta și e un life saver.
Aplicația este super ușor de folosit, îți permite să adaugi widget pe ecranul principal (pe iPhone), au și aplicație de desktop și un blog foarte interesant.
Venind de la to-do-uri scrise în aplicația de notițe sau pe WhatsApp, pentru mine e ceva dumnezeiesc aplicația asta.
- am adăugat un formular către newsletter pe Story Hub
Formularul e un shortcode creat cu ajutorul Bloom, pluginul Divi. Este inserat manual înainte de al 2-lea subtitlu (nu știu cum s-o fac automat, dar oricum nu sunt prea multe postări).
Cu ocazia asta au apărut și primii 2 abonați la newsletter.
Cheltuieli
- Host – 54 lei (pentru 2 site-uri)
- Imagify – 27 lei
- Domeniu – 53 lei
Statistici
cesaicumpar.ro
- Vizitatori: 38.533
- Click-uri afiliere: 28.518
- Număr comisioane: 466
- Venituri totale: 4.367 lei
storyhub.ro
- Vizitatori: 364
- Venituri totale: 0 lei
Veniturile sunt înainte de impozitul reținut la sursă și de aprobarea comisioanelor. În general, în jur de 80-85% din suma totală de mai sus intră în contul bancar.