Venitul meu din afiliere din august 2023

Ce am făcut luna asta:

  • nu am scris niciun articol nou
  • am finalizat si al doilea test A/B, iar cea mai bună variantă a fost cea originală, cu textul butonului „Vezi pretul pe”
  • m-a intrebat cineva cum îmi scriu articolele și m-am gândit să povestesc direct aici

Mai jos e tot procesul prin care scriu o postare pe site-ul de cadouri (pe celelalte 2 site-uri e ceva mai diferit)

1. Aleg subiectul articolului

Folosesc ClickUp ca să îmi organizez site-urile, și viața în general.

Acolo am pentru fiecare site anumite keyword-uri despre care trebuie să scriu articole în viitor.

Pentru acest articol am ales „motociclist”, deci articolul va fi despre idei de cadouri pentru motocicliști.

2. Dau un search pe Google Keyword Planner

Vreau să văd ce termeni folosesc utilizatorii atunci când caută cadouri pentru motociclisti.

În listă apar, de obicei, unele cuvinte precum „cadouri frumoase”, „cadouri elegante”, „cadouri ieftine”, „cadouri motociclisti craciun” etc.

Mă asigur că apare fiecare dintre aceste cuvinte în postare.

3. Aleg poza articolului

Folosesc Adobe Stock pentru fiecare Featured Image.

Acolo caut „motorcyclist” și aleg o poză related.

Îi reduc dimensiunea în Photoshop la 1200×800, mărimea originală fiind prea mare și ocupând prea mult spațiu.

Salvez imaginea nouă cu numele „cadouri motociclisti”. Habar n-am dacă ajută, dar mai bine să fie acolo.

4. Scriu introducerea și concluzia

Nu depun prea mult efort, fiindcă știu că marea majoritate a vizitatorilor nici nu le citesc.

Fiind un site de cadouri, oamenii intră ca să vadă ideile de cadouri, și o să dea scroll până le găsesc.

Totuși, trebuie scrise pentru SEO.

La introducere scriu, cu ajutorul lui ChatGPT și al creativității mele, câteva rânduri despre motocicliști și cadouri.

Concluziile sunt cam la fel pentru toate articolele. Schimb doar cuvântul cheie.

5. Aleg ideile de cadouri

Mă gândesc ce cadouri și-ar putea dori un motociclist.

De obicei nu sunt creativ, așa că mai dau niște search-uri pe Google și văd ce idei de cadouri au postat alții (de obicei caut în engleză pentru că găsesc mult mai multe idei)

Când văd o idee mișto, o caut pe Google în română (de exemplu „cască moto bluetooth”) și mă uit după site-uri care le găsesc pe platformele de afiliere.

Notez toate ideile într-un Notepad.

6. Scriu restul articolului

După ce găsesc o idee de cadou la un advertiser, o menționez în articol.

Îi scriu o descriere scurtă, în care folosesc, de obicei, cuvântul cheie sau alte cuvinte care se regăsesc în Keyword Planner.

Dacă folosesc cadouri pe care le-am menționat și la alte articole (de exemplu pentru politisti), atunci la descriere schimb doar cuvântul cheie.

7. Scriu titlul și descrierea meta

Titlul este, în 95% din cazuri, de tipul „x idei de cadouri pentru motociclisti”.

Descrierea meta este aceeasi la fiecare articol, schimb doar cuvântul cheie. Oricum Google o reface în SERP.

8. Interlinking

Fiecare articol face trimitere către alte 2 articole la început și la sfârșit.

9. Postez articolul

După ce îl postez, intru pe Search Console, caut după URL și solicit indexarea.

Știu că se indexează automat și nu cred că ajută, dar e o chestie pe care o fac de peste un an și mă gândesc că e mai bine să fie făcută.

Cheltuieli

  • Host – 84 lei (pentru 2 site-uri)
  • Imagify – 27 lei

Statistici

sportivoo.ro

  • Vizitatori: 1.286
  • Click-uri afiliere: 26
  • Număr comisioane: 0
  • Venituri totale: 0 lei

cesaicumpar.ro

  • Vizitatori: 28.633
  • Click-uri afiliere: 17.920
  • Număr comisioane: 288
  • Venituri totale: 2.942 lei

storyhub.ro

  • Vizitatori: 109
  • Click-uri afiliere: 6
  • Număr comisioane: 0
  • Venituri totale: 0 lei

Veniturile sunt înainte de impozitul reținut la sursă și de aprobarea comisioanelor. În general, în jur de 80-85% din suma totală de mai sus intră în contul bancar.

Comentariile sunt închise. Pentru întrebări, mă poți găsi pe Facebook.