Venitul meu din afiliere din aprilie 2023
Ce am făcut luna asta:
- am lansat oficial noul site
Site-ul se numește Story Hub și conține interviuri scrise cu fondatorii/oamenii de succes din România. Primul interviu a fost postat pe 27 aprilie și este cu Eugen Șotropa, fondatorul Pictorul Fericit (poate fi citit aici).
În acest moment, are tema Divi și 9 plugin-uri:
- Advanced Custom Fields – fiecare articol are aceleași Custom Fields cu date despre afacerea în cauză, cu ajutorul cărora pot filtra mai târziu poveștile postate. Pe lângă asta, cu ajutorul lor este creat „bannerul” dinaintea fiecărei povești.
- Bloom – plugin ce aparține Divi, pentru captarea adreselor de email
- Code Snippets – adaug aici codurile php pentru diferitele modificări pe care vreau să le fac
- Divi Machine – plugin ce se îmbină cu ACF și ajută la crearea conținutului dinamic. Nu mă pricep la chestiile tehnice, deci nu știu dacă aș fi putut face aceleași lucruri și fără acest plugin, așadar am preferat să plătesc 100 de lei pentru el
- Imagify – pentru optimizarea imaginilor
- Post SMTP – dintr-un oarecare motiv, atunci când trimiteam răspunsurile la formularul de pe pagina Contribuie, acestea nu ajungeau la mine în email. Am căutat pe net problema și am rezolvat-o cu acest plugin
- Updraft Plus – pentru backup
- WP Rocket – pentru viteza site-ului
- Yoast SEO – pentru SEO
Monetizarea site-ului
Site-ul va fi monetizat prin 2 metode: marketingul afiliat și sponsorizările.
Site-ul are o pagină specială în meniu numită „Carti”. Acolo vor apărea cărțile recomandate în interviuri, fiecare cu link de afiliat.
Pe viitor, voi crea o altă pagină, cu diferite programe/site-uri/aplicații care te pot ajuta în dezvoltarea unei afaceri, la fel, fiecare cu link de afiliat.
În plus, odată ce site-ul va avea mai mulți vizitatori, voi putea să iau legătura cu afaceri mici care doresc să-și facă reclamă prin diferite bannere plasate pe site sau în email.
Cum fac rost de oameni care să-și spună povestea
Am început prin a căuta site-uri pe platformele de afiliere din România (așa am ajuns la Pictorul Fericit).
Pe lângă asta, mai urmăresc diverse site-uri asemănătoare cu acesta și încerc să iau legătura cu intervievații de acolo.
Ori, se mai întâmplă să stau pe Facebook și să-mi apară o postare de pe un grup a unui antreprenor. Sau pe Instagram să-mi apară o reclamă la vreun site.
Atât timp cât firma are minimum 2 ani pe piață și o cifră de afaceri anuală de peste ~50.000 lei (folosesc listafirme.ro pentru a verifica aceste lucruri), atunci cred că ai o poveste care merită auzită.
Dacă site-ul îndeplinește aceste condiții, încerc să iau legătura cu fondatorul dând un email adresei pe care o găsesc pe site.
Totuși, nu este cea mai bună metodă, deoarece nu iau legătura direct cu fondatorul, ci mai degrabă cu echipa care se ocupă de suport tehnic. În acest fel, nu pot garanta că email-ul ajunge la fondator. Asta s-a văzut la început, când am trimis 25 de email-uri în 2 zile și am primit doar 2 răspunsuri.
Din acest motiv, am hotărât să îmi fac un cont de LinkedIn și să încerc să vorbesc acolo direct cu fondatorii afacerilor. Acolo am o rată mult mai mare de succes.
Cum decurg interviurile
Odată ce antreprenorul acceptă să povestească despre afacerea lui, îi trimit linkul de la Google Docs, unde va răspunde direct la întrebări.
Documentul conține 13 întrebări principale + câteva secundare pentru răspunsuri cât mai ample.
Odată ce primesc răspunsurile la aceste întrebări, le citesc și revin cu alte întrebări referitoare la lucrurile care cred eu că merită dezvoltate.
Aleg să țin interviul scris deoarece nu cred că am destulă experiență să țin un interviu live (îmi este mult mai ușor să revin cu întrebări suplimentare odată ce citesc de câteva ori răspunsurile). Pe lângă asta, îmi ia mult mai mult timp să transcriu un interviu.
Cum vor ajunge oamenii pe site
La început, mă bazam ca majoritatea vizitatorilor să vină din share-urile pe care le dau pe grupurile de Facebook.
Totuși, după prima poveste mi-am dat seama că nu e o soluție viabilă, deoarece multe grupuri consideră asta o reclamă și îmi șterg postarea. Singurul grup pe care pot da share (și susține astfel de inițiative) este ONLINE BUSINESS ROMANIA.
Prin urmare, site-ul va avea o secțiune specială de blog, separată de povești, unde voi scrie articole despre afaceri/cum să faci bani. Deci cea mai mare parte a vizitatorilor va veni din SEO.
- am început să folosesc ClickUp
ClickUp este o aplicație care ajută la organizare și îmbunătățirea productivității.
Nu îmi place multitasking-ul. Nu îmi place că am mai multe site-uri la care trebuie să lucrez. Mă simt puțin depășit de situație, dar nici nu am de ales.
Din acest motiv, am început să citesc mai multe despre Second Brain și am ales să folosesc ClickUp pentru organizarea digitală.
- am schimbat tema site-ului de cadouri
Astfel, de la WoodMart am trecut la Divi. Au fost 2 motive principale:
I. Aveam nevoie de suport tehnic și nu voiam să plătesc la fiecare 6 luni pentru asta. Folosind Divi, suportul este inclus în preț (și nici nu trebuie să cumpăr o nouă licență pentru mai multe site-uri)
II. Site-ul a fost creat greșit de la început. Cadourile erau adăugate ca și produse în WooCommerce, iar procesul de adăugare/modificare a acestora era greoi. Cu Divi, am renunțat complet la WooCommerce și voi folosi CPT + ACF pentru a adăuga cadourile și a le permite vizitatorilor să le filtreze pentru a găsi cadoul potrivit cât mai ușor.
- am primit o ofertă pentru a afișa reclame pe site-ul de cadouri
Oferta a venit de la o așa-zisă companie numită M5ads.com ce oferea un CPM de 1 euro. Practic, asta înseamnă că, pentru fiecare 1.000 de vizualizări ale reclamei afișate, aș fi primit 1 euro.
Având în vedere că CPM-ul actual este în jur de 15-20 de euro, nu ar fi avut sens să pierd o parte din asta doar pentru 1 euro in plus, deci i-am refuzat.
Cheltuieli
- Host – 84 lei (pentru 2 site-uri)
- Imagify – 27 lei
- WP Rocket – 442 lei (am reînnoit licența anuală)
Statistici
sportivoo.ro
- Vizitatori: 1.392
- Click-uri afiliere: 31
- Număr comisioane: 0
- Venituri totale: 0 lei
cesaicumpar.ro
- Vizitatori: 16.499
- Click-uri afiliere: 12.961
- Număr comisioane: 170
- Venituri totale: 1.847 lei
storyhub.ro
- Vizitatori: 253
- Click-uri afiliere: 8
- Număr comisioane: 0
- Venituri totale: 0 lei
Veniturile sunt înainte de impozitul reținut la sursă și de aprobarea comisioanelor. În general, în jur de 80-85% din suma totală de mai sus intră în contul bancar.